ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΠΙΒΑΤΩΝ
Τα δικαιώματα που περιγράφονται σε αυτό το έγγραφο ισχύουν στις ακόλουθες περιπτώσεις:
- έχετε επιβεβαιωμένη κράτηση στην πτήση,
- το check-in σας έχει ολοκληρωθεί και είστε παρόντες πριν από τo χρονικό όριο για τον έλεγχο εισιτηρίων ή, εάν δεν έχει υποδειχθεί χρονικό όριο για τον έλεγχο εισιτηρίων, 45 λεπτά πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης της πτήσης,
- ταξιδεύετε με εισιτήριο που αποκτήθηκε με ναύλο που διατίθεται στο κοινό ή με εισιτήριο που εκδόθηκε ως επιβράβευση στο πλαίσιο προγράμματος τακτικών επιβατών,
- αναχωρείτε από αεροδρόμιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).
Προσοχή: εάν αναχωρείτε από αεροδρόμιο που βρίσκεται σε τρίτη χώρα (εκτός ΕΕ), τα δικαιώματα που περιγράφονται στο παρόν έγγραφο ισχύουν μόνο εάν ταξιδεύετε με πτήση που εκτελείται από εταιρεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς αεροδρόμιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εάν δεν πρόκειται να εφαρμοστούν τοπικοί κανονισμοί κατά την αναχώρηση από αυτήν την τρίτη χώρα.
1.1 Βοήθεια σε περίπτωση ακύρωσης
Εάν η πτήση σας ακυρωθεί, μπορείτε να επιλέξετε:
να συνεχίσετε το ταξίδι σας προς τον τελικό προορισμό σας το συντομότερο δυνατό υπό συγκρίσιμες συνθήκες μεταφοράς, όπως καθορίζονται από τον αερομεταφορέα, ή σε μεταγενέστερη ημερομηνία κατά την άνεσή σας, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα, ή - να λάβετε αποζημίωση για το τμήμα/τα τμήματα που δεν έχουν ολοκληρωθεί και το τμήμα/τα τμήματα που έχουν ήδη ολοκληρωθεί, εφόσον αποφασίσετε να μην συνεχίσετε το ταξίδι σας και να επιστρέψετε στο σημείο εκκίνησης, όπως αναγράφεται στο εισιτήριο.
Επιπλέον, θα λάβετε δωρεάν:
- ένα γεύμα ή ένα σνακ ή/και ένα ποτό ανάλογα με τον χρόνο αναμονής,
- διαμονή (συμπεριλαμβάνεται η μεταφορά σύνδεσης), εφόσον απαιτείται αναμονή,
- μια προπληρωμένη τηλεφωνική κάρτα [ή επιστροφή χρημάτων κατόπιν αιτήματος για δύο κλήσεις (έως 5 λεπτά έκαστη) ή 2 φαξ ή 2 email].
1.2 Αποζημίωση σε περίπτωση ματαίωσης
Σε περίπτωση ματαίωσης της πτήσης σας, δικαιούστε αποζημίωση εκτός:
- εάν η ματαίωση έχει αποφασιστεί ως αποτέλεσμα έκτακτων περιστάσεων που δεν μπορούν να αποφευχθούν και η εταιρεία έχει λάβει όλα τα εύλογα μέτρα για να αποφύγει την ακύρωση·
- εάν είχατε ενημερωθεί για τη ματαίωση τουλάχιστον 2 εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης·
- εάν είχατε ενημερωθεί για τη ματαίωση μεταξύ 2 εβδομάδων και 7 ημερών πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση και σας προσφέρθηκε μεταφορά με άλλη πτήση, επιτρέποντάς σας να φύγετε το πολύ 2 ώρες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και να φτάσετε στον τελικό προορισμό σας λιγότερο από 4 ώρες μετά την προγραμματισμένη ώρα άφιξης,
- εάν είχατε ενημερωθεί για τη ματαίωση λιγότερο από 7 ημέρες πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση και σας προσφέρθηκε μεταφορά με άλλη πτήση, επιτρέποντάς σας να φύγετε το πολύ 1 ώρα πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και να φτάσετε στον τελικό προορισμό σας λιγότερο από 2 ώρες μετά την προγραμματισμένη ώρα άφιξης,
Η αποζημίωση θα σας χορηγηθεί με επιταγή ή τραπεζικό έμβασμα ή, κατόπιν συμφωνίας σας, με τη μορφή κουπονιού αποζημίωσης. Δεν θα εκδοθεί στο αεροδρόμιο και πρέπει να ζητηθεί από την εξυπηρέτηση πελατών (βλ. παράγραφο 5). Ποσά των κουπονιών αποζημίωσης (μη εξαργυρώσιμα για μετρητά)
- A - Πτήσεις έως 1.500 χλμ: 350 €*
- B - Πτήσεις άνω των 1.500 χλμ εντός της ΕΕ και όλες οι άλλες πτήσεις από 1.500 χλμ έως 3.500 χλμ: 500 €*
- Γ - Πτήσεις εκτός ΕΕ άνω των 3.500 χλμ: 800 ευρώ*
Ποσά αποζημίωσης:
- A - Πτήσεις έως 1.500 χλμ: 250 ευρώ*
- B - Πτήσεις άνω των 1.500 χλμ εντός της ΕΕ και όλες οι άλλες πτήσεις από 1.500 χλμ έως 3.500 χλμ: 400 €*
- Γ - Πτήσεις εκτός ΕΕ άνω των 3.500 χλμ: 600 €*
Αυτό το σύστημα αποζημίωσης βασίζεται στον ευρωπαϊκό Κανονισμό 261/2004. Εάν η πτήση σας αναχωρεί από μη ευρωπαϊκό αεροδρόμιο (αλλά ο προορισμός σας είναι εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης), ενδέχεται να ισχύουν τοπικοί κανονισμοί και άλλα συστήματα αποζημίωσης. Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με την εξυπηρέτηση πελατών (βλ. παράγραφο 5).
2.1 Συνδρομή σε περίπτωση καθυστερήσεων
Σε περίπτωση καθυστέρησης μεγαλύτερης των 2 ωρών σε σχέση με την αρχικά προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης, θα λάβετε δωρεάν:
- ένα γεύμα ή ένα σνακ ή/και ένα ποτό ανάλογα με τον χρόνο αναμονής,
- διαμονή (συμπεριλαμβάνεται η μεταφορά σύνδεσης), εφόσον απαιτείται αναμονή,
- μια προπληρωμένη τηλεφωνική κάρτα [ή επιστροφή χρημάτων κατόπιν αιτήματος για δύο κλήσεις (έως 5 λεπτά έκαστη) ή 2 φαξ ή 2 email].
εκτός εάν αυτή η συνδρομή θα προκαλούσε μεγαλύτερη καθυστέρηση. Εάν η πτήση καθυστερήσει τουλάχιστον 5 ώρες και δεν επιθυμείτε να συνεχίσετε το ταξίδι σας, μπορείτε να λάβετε αποζημίωση για το τμήμα/τα τμήματα που δεν έχουν ολοκληρωθεί και το τμήμα/τα τμήματα έχουν ήδη ολοκληρωθεί και, κατά περίπτωση, πρέπει να παρέχουμε επαναδρομολόγηση στο σημείο εκκίνησής σας όπως αναγράφεται στο εισιτήριο. 2.2 Αποζημίωση για καθυστερήσεις Σε περίπτωση καθυστέρησης τουλάχιστον 3 ωρών στον τελικό προορισμό σας, θα σας χορηγηθεί αποζημίωση με επιταγή ή τραπεζικό έμβασμα ή, με τη συγκατάθεσή σας, με τη μορφή κουπονιού αποζημίωσης, εκτός εάν αυτή η καθυστέρηση οφείλεται σε έκτακτες περιστάσεις που δεν θα μπορούσαν να είχαν προβλεφθεί από τον αερομεταφορέα και εάν αυτός ο αερομεταφορέας έχει λάβει όλα τα μέτρα για την αποφυγή της εν λόγω καθυστέρησης. Η αποζημίωση δεν θα εκδοθεί στο αεροδρόμιο και πρέπει να ζητηθεί από την εξυπηρέτηση πελατών (βλ. παράγραφο 5). Ποσά των κουπονιών αποζημίωσης (μη εξαργυρώσιμα για μετρητά):
- A - Πτήσεις έως 1.500 χλμ: 350 €*
- B - Πτήσεις άνω των 1.500 χλμ εντός της ΕΕ και όλες οι άλλες πτήσεις από 1.500 χλμ έως 3.500 χλμ: 500 €*
- Γ - Πτήσεις εκτός ΕΕ άνω των 3.500 χλμ, με καθυστέρηση άνω των 4 ωρών: 800 €*
Ποσά αποζημίωσης:
- A - Πτήσεις έως 1.500 χλμ: 250 €*
- B - Πτήσεις άνω των 1.500 χλμ εντός της ΕΕ και όλες οι άλλες πτήσεις από 1.500 χλμ έως 3.500 χλμ: 400 €*
- Γ - Πτήσεις εκτός ΕΕ άνω των 3.500 χλμ με καθυστέρηση άνω των 4 ωρών: 600 €*
Αυτό το σύστημα αποζημίωσης βασίζεται στον ευρωπαϊκό Κανονισμό 261/2004. Εάν η πτήση σας αναχωρεί από μη ευρωπαϊκό αεροδρόμιο (αλλά ο προορισμός σας είναι εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης), ενδέχεται να ισχύουν τοπικοί κανονισμοί και άλλα συστήματα αποζημίωσης. Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με την εξυπηρέτηση πελατών (βλ. παράγραφο 5).
Σε περίπτωση υπεράριθμων κρατήσεων θέσεων σε μια πτήση, οι επιβάτες θα κληθούν να προσφερθούν εθελοντικά για να ανταλλάξουν τις επιβεβαιωμένες θέσεις τους έναντι αποζημίωσης που θα έχει τη μορφή κουπονιού αποζημίωσης. Η Air France/KLM θα παράσχει επίσης κατάλληλη συνδρομή σε αυτούς τους επιβάτες (βλ. παράγραφο 3.1 παρακάτω). Εάν ο αριθμός των εθελοντών κατά την αποβίβαση είναι ανεπαρκής και υπάρξει άρνηση επιβίβασης παρά τη θέλησή σας, θα σας παρασχεθεί βοήθεια και αποζημίωση, εφόσον τηρήθηκαν οι κανόνες προσέλευσης προς επιβίβαση που περιγράφονται παραπάνω. Δεν θα λάβετε αυτή τη βοήθεια και την αποζημίωση εάν η άρνηση επιβίβασης σχετίζεται με λόγους υγείας, ασφάλειας, προστασίας ή ανεπαρκών ταξιδιωτικών εγγράφων. 3.1 Παροχή συνδρομής σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης Εάν υπάρξει άρνηση επιβίβασης, μπορείτε να επιλέξετε:
να συνεχίσετε το ταξίδι σας προς τον τελικό προορισμό σας το συντομότερο δυνατό υπό συγκρίσιμες συνθήκες μεταφοράς, όπως καθορίζονται από τον αερομεταφορέα, ή σε μεταγενέστερη ημερομηνία κατά την άνεσή σας, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα, ή - να λάβετε αποζημίωση για το τμήμα/τα τμήματα που δεν έχουν ολοκληρωθεί και το τμήμα/τα τμήματα που έχουν ήδη ολοκληρωθεί, εφόσον αποφασίσετε να μην συνεχίσετε το ταξίδι σας και να επιστρέψετε στο σημείο εκκίνησης, όπως αναγράφεται στο εισιτήριο.
Επιπλέον, θα λάβετε δωρεάν:
- ένα γεύμα ή ένα σνακ ή/και ένα ποτό ανάλογα με τον χρόνο αναμονής,
- διαμονή (συμπεριλαμβάνεται η μεταφορά σύνδεσης), εφόσον απαιτείται αναμονή,
- μια προπληρωμένη τηλεφωνική κάρτα [ή επιστροφή χρημάτων κατόπιν αιτήματος για δύο κλήσεις (έως 5 λεπτά έκαστη) ή 2 φαξ ή 2 email].
3.2 Αποζημίωση σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης
Εάν υπήρξε άρνηση επιβίβασης, θα σας χορηγηθεί αποζημίωση με επιταγή ή τραπεζικό έμβασμα ή, με τη συγκατάθεσή σας, με τη μορφή κουπονιού αποζημίωσης, εκτός εάν η άρνηση επιβίβασης συνδέεται με λόγους υγείας, ασφάλειας ή προστασίας ή ανεπαρκών ταξιδιωτικών εγγράφων.
Ποσά των κουπονιών αποζημίωσης (μη εξαργυρώσιμα για μετρητά)
- A - Πτήσεις έως 1.500 χλμ: 350 €*
- B - Πτήσεις άνω των 1.500 χλμ εντός της ΕΕ και όλες οι άλλες πτήσεις από 1.500 χλμ έως 3.500 χλμ: 500 €*
- Γ - Πτήσεις εκτός ΕΕ άνω των 3.500 χλμ: 800 €*
Ποσά αποζημίωσης
- A - Πτήσεις έως 1.500 χλμ: 250 €*
- B - Πτήσεις άνω των 1.500 χλμ εντός της ΕΕ και όλες οι άλλες πτήσεις από 1.500 χλμ έως 3.500 χλμ: 400 €*
- Γ - Πτήσεις εκτός ΕΕ άνω των 3.500 χλμ: 600 €*
Αυτό το σύστημα αποζημίωσης βασίζεται στον ευρωπαϊκό Κανονισμό 261/2004. Εάν η πτήση σας αναχωρεί από μη ευρωπαϊκό αεροδρόμιο (αλλά ο προορισμός σας είναι εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης), ενδέχεται να ισχύουν τοπικοί κανονισμοί και άλλα συστήματα αποζημίωσης.
Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με την εξυπηρέτηση πελατών (βλ. παράγραφο 5).
Εάν τοποθετηθείτε παρά τη θέλησή σας σε κατώτερη κατηγορία θέσης από αυτή που αναγράφεται στο εισιτήριό σας, μπορείτε να ζητήσετε επιστροφή χρημάτων:
- 30% της τιμής του εισιτηρίου για οποιαδήποτε πτήση 1.500 χλμ ή λιγότερο, ή
- 50% της τιμής του εισιτηρίου για οποιαδήποτε πτήση άνω των 1.500 χλμ εντός ΕΕ και οποιαδήποτε άλλη πτήση από 1.500 χλμ έως 3.500 χλμ, ή
- 75% της τιμής του εισιτηρίου για οποιαδήποτε πτήση εκτός ΕΕ άνω των 3.500 χλμ.
Ενημέρωση Φεβρουάριος 2021